Kostnaden för IT-fel är ofta underskattad. Vi lär dig att räkna på det!
Datorer som kraschar, datorer som står och tuggar och IT-system som inte kan köras parallellt. De flesta som har ett arbetsflöde som innefattar datorer känner igen frustrationen.
Hur mycket tid, pengar och andra resurser lägger du egentligen på IT-relaterade problem?
Kostnaden för IT-relaterade problem kan bl.a räknas ut med följande faktorer:
Tid för felsökning
Tid du "stjäl" från kollegor
Minskad produktivitet
Testa Experis kalkylator för IT-problem!
Justera med reglaget till önskat värde. Vill du testa ett högre värde eller fler anställda än reglaget tillåter, skriv in värdet direkt i boxen till höger om respektive reglage.
Saknar du några uppgifter för att fylla i kalkylen nedan, lämna reglaget i startläge. Kalkylen utgår ifrån en vanligt förekommande scenario.
Vill du diskutera hur Experis kan hjälpa dig att minska dina totala kostnader relaterade till IT-problem? Kontakta oss!
* Varje organisation är unik. Nedanstående kalkyl är därför endast en uppskattning av vilka kostnadsposter som kan uppstå vid hanteringen av en undermålig IT-miljö.
Räkna ut kostnaden för dina IT-problem här! 👇
Medarbetarens månadslön
Tid för egen felsökning per månad
Kollegor – antal kollegor inkl närmaste chef som du frågar
Kollegor - tid per månad som tillfrågade kollegor assisterar
Minskad produktivitet pga IT-problem (down time)
Antal internanställda på företaget i samma situation
Antal månader
=
Vi vet att IT-problem är både tids- och kostnadskrävande. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig.
Detta är en grov uppskattning av vad IT-problemet har kostat ditt företag.