Räkna ut vad ett IT-problem kostar ditt företag

Kostnaden för IT-fel är ofta underskattad. Vi lär dig att räkna på det!

Datorer som kraschar, datorer som står och tuggar och IT-system som inte kan köras parallellt. De flesta som har ett arbetsflöde som innefattar datorer känner igen frustrationen.

Hur mycket tid, pengar och andra resurser lägger du egentligen på IT-relaterade problem?

Kostnaden för IT-relaterade problem kan bl.a räknas ut med följande faktorer:

  • Tid för felsökning

  • Tid du "stjäl" från kollegor

  • Minskad produktivitet

Testa Experis kalkylator för IT-problem!

Justera med reglaget till önskat värde. Vill du testa ett högre värde eller fler anställda än reglaget tillåter, skriv in värdet direkt i boxen till höger om respektive reglage. 

Saknar du några uppgifter för att fylla i kalkylen nedan, lämna reglaget i startläge.
Kalkylen utgår ifrån en vanligt förekommande scenario.
Vill du diskutera hur Experis kan hjälpa dig att minska dina totala kostnader relaterade till IT-problem? Kontakta oss! 
* Varje organisation är unik. Nedanstående kalkyl är därför endast en uppskattning av vilka kostnadsposter som kan uppstå vid hanteringen av en undermålig IT-miljö. 

 

Räkna ut kostnaden för dina IT-problem här! 👇

Medarbetarens månadslön

Tid för egen felsökning per månad

Kollegor – antal kollegor inkl närmaste chef som du frågar

Kollegor - tid per månad som tillfrågade kollegor assisterar

Minskad produktivitet pga IT-problem (down time)

Antal internanställda på företaget i samma situation

=

Vi vet att IT-problem är både tids- och kostnadskrävande. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Kontakta oss

Detta är en grov uppskattning av vad IT-problemet har kostat ditt företag.